کیا مسترپیس کانسپت، شاهکاری برای نسل بعدی موهاوی

0
(0)

عرضه‌ی شاسی‌بلند بزرگ تلوراید به معنی پایان عمر موهاوی نیست زیرا این قدبلند قوی‌هیکل کیا همچنان در کره جنوبی و چین عرضه خواهد شد. شاسی‌بلند موهاوی که در بازار آمریکا با نام بورگو شناخته می‌شود بیش از یک دهه است که در برخی بازارها حضور داشته بنابراین آماده شدن کیا برای معرفی نسل دوم آن جای تعجبی ندارد.

2597 1024x576 کیا مسترپیس کانسپت، شاهکاری برای نسل بعدی موهاوی

نسل جدید موهاوی پیش از این به فرم پیش‌تولیدی و با پوشش‌های استتاری فراوان مشاهده شده اما با آغاز بکار نمایشگاه سئول کره جنوبی، نسخه‌ی کانسپت آن معرفی شده است. این کانسپت نام مسترپیس را با خود یدک می‌کشد بنابراین به جرات می‌توان گفت کیا واقعاً به شاسی‌بلندش افتخار می‌کند. این خودروی مفهومی با واژه‌هایی همچون بزرگ، برجسته و خشن تعریف شده و از ظاهر جدید و جلوپنجره‌ی دماغه ببری سود می‌برد که توسط چراغ‌های متفاوتی احاطه شده است. این چراغ‌ها به اصطلاح مکعب یخی نامیده می‌شوند و قبلاً در برخی مدل‌های کیا نیز دیده شده‌اند.

2598 1024x576 کیا مسترپیس کانسپت، شاهکاری برای نسل بعدی موهاوی

در نمای عقب نیز یک چراغ سوم ترمز پهن با اسپویلر نصب شده روی سقف همراه شده و چراغ‌های LED نیز نوشته‌ی بزرگ موهاوی را احاطه نموده‌اند. چهار خروجی اگزوز این کانسپت خبر از پیشرانه‌ای قدرتمند را می‌دهند هرچند در بیانیه‌ی خبری کیا اشاره‌ای به سخت‌افزار این شاسی‌بلند نشده است.

2599 1024x576 کیا مسترپیس کانسپت، شاهکاری برای نسل بعدی موهاوی

اما یک نکته‌ی جالب عدم وجود لوگوی کیا در این خودرو است. با سر زدن به وب‌سایت کیا در کره جنوبی یا چین و مشاهده‌ی نسل فعلی موهاوی همین داستان تکرار می‌شود. در تمامی تصاویر مربوط به شاسی‌بلند موهاوی بجای لوگوی آشنای کیا، نشان موهاوی دیده می‌شود. با توجه به شیشه‌های تیره‌رنگ این کانسپت و همچنین عدم انتشار تصاویری از کابین می‌توان گفت کیا هنوز آماده‌ی رونمایی از کابین مسترپیس نشده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

کیا اسپورتیج فیس لیفت!

0 (0) چهارمین نسل از کیا اسپورتیج در پاییز سال 2015 معرفی شده بنابراین آماده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا