مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

0
(0)

پیشرانه‌های بنزینی در اروپا، بازگشت باشکوهی داشته‌اند. تا همین چند وقت پیش بازار سدان های اجرایی در قبضه‌ی مدل‌های دیزلی بود اما همه‌ی خریداران روش‌های قبلی را ادامه نمی‌دهند و بهبود تکنولوژی بکار رفته در پیشرانه‌های بنزینی نیز باعث مصرف کمتر سوخت در این‌گونه خودروها شده است. برخی خریداران به دنبال خودرویی هستند که فضای کافی برای خانواده را داشته و درعین‌حال برای رانندگی روزمره نیز راحت باشند و البته سواری آن‌ها نیز هیجان‌انگیز باشد! اینجاست که خودروهای بنزینی وارد میدان می‌شوند و جدیدترین آن‌ها یعنی کیا استینگر سرها را به سوی خود بازمی‌گرداند.

1925 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

این برند کره‌ای محصول جدیدی را روانه بازار کرده اما نسخه 2 لیتری حاضر در تست استینگر چگونه می‌تواند با دو رقیبی که بهترین هندلینگ را در این کلاس دارند سرشاخ شود؟ اولین رقیب جگوار XE است، یک سدان شیک و چابک که در رده‌های بالای کلاس قرار می‌گیرد. بعد به آلفارومئو جیولیا می‌رسیم که به خاطر ساختار سبک‌وزن خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو قدرتی برابر با جگوار 2 لیتری توربو داشته اما هر دو خودرو در برابر قدرت 244 اسب بخاری کیا استینگر کم می‌آورند.

1926 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

کیا استینگر

کیا استینگر 6 سیلندر در بررسی‌های قبلی ما را تحت تأثیر قرار داده ما در این مقایسه مدل 4 سیلندر آن حضور دارد. مدل GT-Line S این خودرو قیمت 35525 دلاری دارد. اگرچه استینگر سنگین‌ترین خودروی این مقایسه است اما مزیت قدرت آن باعث می‌شود از نظر پرفورمنس عملکرد خوبی داشته باشد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 6.9 ثانیه‌ای استینگر آن را بالاتر از XE قرار می‌دهد اما در برابر جیولیا قافیه را می‌بازد.

1927 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

شتاب جگوار در شرایطی دور از حالت ایده آل در 8.2 ثانیه ثبت می‌شود و آلفارومئو هم شتاب 6.7 ثانیه‌ای دارد. استینگر بیشترین قدرت و گشتاور را داشته بنابراین ترکیب قلب آهنین قدرتمند با گیربکس 8 سرعته باعث ایجاد پرفورمنس قابل‌توجه در سرعت‌ها و دنده‌های میانی می‌شود. شتاب این خودرو از سرعت 80 تا 112 کیلومتر در ساعت و با دنده هشتم در 11 ثانیه ثبت می‌شود که 2.4 ثانیه سریع‌تر از XE و 1.3 ثانیه تندتر از جیولیا است.

1928 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

البته گیربکس می‌توانست بهتر هم باشد. این گیربکس تعویض‌های سریعی در حد گیربکس آلفارومئو نداشته و در دنده‌های پایین‌تر آن را بیشتر حس خواهید کرد. به عنوان نتیجه کمی از جذابیت رانندگی کاسته خواهد شد. با تمامی تفاسیر این گیربکس در حالت عادی نرم بوده و شاسی لذت‌بخش کیا مناسب رانندگان ماجراجو خواهد بود. در واقع شاسی استینگر جذابیت اصلی کیاست. استینگر توازن مناسبی از راحتی و هیجان را داشته و سواری آن در اکثر مواقع نرم است اما این موضوع روی کنترل بدنه و چابکی خودرو تأثیر منفی نگذاشته است.

1929 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

در هنگام عبور از پیچ کمی تکان وجود دارد اما خودرو کنترل خوبی داشته و اثر بد زیادی روی تجربه رانندگی نمی‌گذارد. فرمان خودرو توازن وزنی مناسبی داشته اما به اندازه رقبا سریع نیست بنابراین بهتر است در زمان ورود به پیچ کمی هوشیار باشید. وزن کمتر رقبا به این معنی است که کیا از نظر جذابیت نهایی رانندگی نمی‌تواند با دو رقیب دیگر برابری کند اما در تست‌های بزرگراهی طولانی سواری نرم استینگر مشهود است. همچنین در صورت عدم قرار گرفتن پیشرانه تحت‌فشار آرامش کلی بر کابین حکم‌فرما خواهد بود. به عنوان یک تازه‌کار، استینگر جذابیت خوبی در راه‌های پر پیچ و خم داشته اما ما جگوار و آلفارومئو را ترجیح می‌دهیم.

نظرات آزمایش‌کنندگان
حداکثر قدرت 244 اسب بخاری کیا استینگر در دور 6200 پیشرانه تولید می‌شود که بالاتر از دورهای رقیبان است. این دور درست به ردلاین می‌رسد اما گشتاور بیشتر باعث می‌شود نیاز زیادی برای رسیدن به این دور پیشرانه نداشته باشید.

1930 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

جگوار XE

این خودرو از نظر استفاده روزمره و درعین‌حال اسپورت بودن سنگ محک کلاس خود است و مدل حاضر در تست قیمت 34565 پوندی دارد که بین دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد. سؤال این است: جگوار اسپورت برنده می‌شود؟ با پیشرانه‌ای نسبتاً سبک که در دماغه قرار گرفته، بخش جلوی XE چابک بوده و به تغییر جهت علاقه نشان می‌دهد. همچنین فرمان سنگین این سدان بریتانیایی دقیق و پایدار است. سرعت خودرو با واکنش‌های شاسی هماهنگ بوده اما شاید آلفارومئو از این نظر کمی سریع‌تر عمل کند. در کل چسبندگی جگوار قابل‌توجه است.

1931 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

جگوار هم همانند کیا در پیچ‌ها کمی تکان می‌خورد اما شاسی پایدار XE باعث می‌شود خودرو سواری نرمی داشته باشد. البته جگوار در پیست نمی‌تواند با رقبا همراه شود. گیربکس اتوماتیک و پیشرانه‌ای کم‌توان‌تر باعث شده جگوار کندتر نشان دهد و در شتاب گیری‌های بین دنده‌ای از دو رقیب دیگر عقب بیفتد.

1932 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

اگرچه دور پیشرانه‌ی XE به‌خوبی بالا می‌رود اما گشتاور 320 نیوتون متری آن که کمتر از گشتاور 330 و 353 نیوتون متری آلفارومئو و کیاست باعث کارکرد سخت‌تر پیشرانه خواهد شد. پیشرانه‌ی جگوار نرم و آرام بوده و عملکرد کلی خوبی دارد. بدین ترتیب XE هم خودروی راننده بوده و هم برای کروز کردن در بزرگراه مناسب است.

نظرات آزمایش‌کنندگان
پیشرانه بنزینی جگوار حداکثر گشتاور 320 نیوتون متری خود را از دور 1200 در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت خودرو در دورهای پایین زیاد بوده و این امر آرامش XE را زیاد می‌کند.

1933 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

آلفارومئو جیولیا

سدان های آلفارومئو همیشه با پیشرانه بنزینی جذاب‌تر بوده‌اند و این مدل 31580 پوندی نیز تلاش دارد تا قلب خریداران را تصرف نماید. جیولیا این بار دارای دینامیک رانندگی احساس‌برانگیز، پیشرانه‌ای کم‌مصرف و قوی و… می‌باشد. موقعیت رانندگی اسپورت در اولین برخورد نظر شما را به خود جلب کرده و شاسی نیز تیزترین تنظیمات را دارد. فرمان فوق‌العاده سریع و پاسخ تندوتیز پدال گاز نیز از دیگر ویژگی‌های جیولیاست. در اولین برخورد با این خودرو می‌توان گفت جیولیا احساس عصبی بودن و فوق‌العاده هوشیار بودن را داشته زیرا فرمان بسیار حساس است حتی برای یک سدان اسپورت!

1934 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

البته زمانی که به پاسخ‌های فرمان عادت کردید واکنش‌های آلفارومئو را طبیعی‌تر خواهید یافت. پیشرانه با شاسی هماهنگ بوده و به‌خوبی دور می‌گیرد. این پیشرانه بهترین صدا در مقایسه با دو رقیب دیگر را داشته که همین امر به جذابیت رانندگی می‌افزاید. جیولیا سریع‌ترین خودروی این مقایسه بوده و شتاب 6.7 ثانیه‌ای دارد. ساختار سبک‌وزن این سدان ایتالیایی باعث شده جیولیا در تست‌های بین دنده‌ای نیز سریع‌ترین باشد و به لطف ترکیب گشتاور بالا و وزن پایین عملکرد قدرتمندانه خود را از همان دورهای پایین به نمایش بگذارد.

1935 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

خود گیربکس نرم‌ترین نمونه نیست و در مقایسه با تعویض‌های نرم جگوار کم می‌آورد اما بهتر از گیربکس کیا عمل می‌کند. این خودرو در حالت دستی تعویض‌های ناهنجاری داشته اما در حالت اتوماتیک اوضاع بهتر می‌شود. جیولیا در اکثر اوقات به‌خوبی از پس دست‌اندازها برمی‌آید و دامپرهای تطبیقی آن در نرم‌ترین حالت عملکرد خوبی دارند. این حالت را می‌توان به آسانی و با استفاده از یک سوئیچ در کنسول مرکزی انتخاب کرد. برخی دست اندازهای بزرگ لرزشی را به کابین منتقل می‌کنند و جگوار در این حالت بهتر عمل می‌کند اما جیولیا در کل خودروی راحتی است.

1936 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

هنوز هم مشخص است که تمرکز جیولیا روی دینامیک سواری اسپورت بوده و راننده‌ی مشتاق از بین این سه خودرو حتماً جیولیا را انتخاب می‌کند.

نظرات آزمایش‌کنندگان

شاسی بالانس شده و فرمان فوق‌العاده سریع آلفارومئو جیولیا باعث هندلینگ بسیار خوبی داشته و البته بهترین پیشرانه را نیز در بین رقبا دارد. این پیشرانه نرم بوده و صدای جذابی دارد.

قضاوت نهایی

رتبه اول: جگوار XE

1937 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

جگوار XE با فاصله‌ای کم این مقایسه را پیروز شد. این خودرو سواری خوبی در حد و اندازه‌های آلفارومئو ندارد اما کی راحت بوده و راندمان بهتری نیز دارد. پیشنهادهای مالی جگوار نیز باعث شده بهترین گزینه برای خریداران باشد و البته تجهیزات استاندارد XE نیز نظرات را به خود جلب می‌کند. XE کمی از نظر پرفورمنس کم می‌آورد اما پیشرانه نرم و آرام بوده و قدرت کافی برای یک پیروزی دیگر را تضمین می‌کند.

رتبه دوم: آلفارومئو جیولیا

1938 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

هندلینگ تیز، پرفورمنس قوی و موقعیت رانندگی عالی باعث شده جیولیا انتخاب اول برای رانندگان حرفه‌ای و مشتاق باشد. این خودرو به‌طور معقولی اقتصادی بوده و انتخاب تجاری مناسبی است. متأسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف و برخی آپشن های گران‌قیمت باعث قرار گرفتن سدان ایتالیایی در رتبه دوم می‌شود؛ اما جذابیت این خودرو برای بسیاری از خریداران بیشتر از XE خواهد بود.

رتبه سوم: کیا استینگر

1939 مصاف جانانه کیا استینگر، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا

کیا استینگر بنزینی هنوز هم راه نه چندان زیادی برای رسیدن به رقبای کارکشته‌ی خود پیش رو دارد. پیشرانه قوی بوده اما گیربکس آن را پایین می‌کشد. هندلینگ چابک، سیستم اطلاعات سرگرمی عالی و آرامش برجسته باعث می‌شود کیا رقیبی ارزشمند باشد؛ اما مصرف سوخت بالا و پیشنهادهای مالی گران‌تر باعث می‌شود استینگر با فاصله‌ای کم در رتبه سوم توقف کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ساعتی قیمت کیا اسپورتیج در ایران

0 (0) شرکت اطلس خودرو نماینده کیا در ایران قیمت کیا اسپورتیج را به صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما