حضور قوی کیا در نمایشگاه خودروی ژنو 2017

0
(0)

سبد محصولات هیبریدی کیا به‌طور رسمی گسترش یافت. این کمپانی کره‌ای از جدیدترین محصولات خود در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی کرد. این دو خودروی پلاگین هیبریدی کراس اوور کامپکت نیرو و مدل اسپورت واگن اپتیما هستند. هر دو مدل از گارانتی 7 ساله‌ی کیا بهره برده و البته این گارانتی دربرگیرنده‌ی مجموعه باتری‌های لیتیوم-یون نیز می‌باشد. این موضوع می‌تواند آرامش خاطری دوباره برای خریدارانی باشد که به خودروهای کیا علاقه دارند اما به تاریخچه‌ی محدود این برند درباره‌ی خودروهای هیبریدی با شک و تردید می‌نگرند.

2018 kia niro حضور قوی کیا در نمایشگاه خودروی ژنو 2017

نیرو پلاگین هیبرید همان پیشرانه‌ی 1.6 لیتری 104 اسبی بنزینی مدل استاندارد را حفظ کرده اما از مجموعه باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 8.9 کیلووات ساعت بهره برده است. کیا می‌گوید این خودرو در حالت تمام الکتریکی بسته به سرعت و دیگر فاکتورها محدوده حرکتی 55 کیلومتری دارد. کیا اعلام کرده این خودرو با پکیج یدک کشی آپشنال نیز در دسترس است؛ هرچند این پکیج معمولاً در خودروهای هیبریدی دیده نمی‌شود. سیستم دستیار رانندگی اکوی جدید که کیا آن را Eco DAS می‌نامد به راننده‌ها کمک می‌کند تا در شرایط مختلف رانندگی بیشترین راندمان را داشته باشند.

اما خودروی دیگری که در ژنو حاضر است اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی می‌باشد. این خودرو منحصراً برای بازارهای اروپایی تدارک دیده شده و از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی به همراه مجموعه باتری لیتیوم-یونی 11.3 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. خروجی کلی قوای محرکه برابر با 202 اسب بخار بوده و هنوز محدوده حرکتی رسمی آن اعلام نشده است.

در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد، قطعات سیستم پلاگین هیبریدی تاثیری روی فضای سرنشینان و صندوق نداشته است. علیرغم اینکه مجموعه باتری‌ها زیر کف صندوق قرار گرفته اما صندلی‌های عقبی به‌صورت کاملاً تخت درآمده و فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

2018 kia optima sportswagon02 حضور قوی کیا در نمایشگاه خودروی ژنو 2017

هر دو خودروی نیرو و اپتیما اسپورت واگن آپشن های وسوسه کننده‌ای دارند که از آن جمله می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی‌ای اشاره کرد که سیستم هیبریدی را در نظر داشته و محدوده حرکتی کلی و ایستگاه‌های شارژ نزدیک را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود هر دو خودرو از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری در دسترس مشتریان قرار گیرند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ساعتی قیمت کیا اسپورتیج در ایران

0 (0) شرکت اطلس خودرو نماینده کیا در ایران قیمت کیا اسپورتیج را به صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما