اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

0
(0)

کیا هم‌اکنون یک خودروساز با اعتمادبه‌نفس بالاست. سدان اسپورت استینگر اینک یک رقیب برای محصولات ژرمنی بوده و سومین نسل سید نیز هم وارد بازار می‌شود تا بتواند در برابر فولکس‌واگن گلف، نسل جدید مرسدس A کلاس و فورد فوکوس آینده قد علم کند. ظاهر جدید سید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر از قبل بوده و جلوپنجره دماغه ببر آن به همراه چراغ‌های عقب خاص باعث شده‌اند کیا مطمئن‌تر از همیشه درباره سواری درگیر کننده این خودرو حرف بزند. هرچند این ادعاها باید در عمل ثابت شوند.

1819 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

اگرچه طول کلی سید جدید تغییری نداشته اما اورهنگ عقب به منظور ایجاد فضای بیشتر در کابین رشد داشته و کابین نیز از طراحی جدیدترین محصولات این خودروساز کره‌ای بهره‌مند شده است. از نظر کیفیت ساخت می‌توان کابین سید را با فولکس گلف مقایسه کرد. متریال و سطوح لوکس و نرمی در روی داشبورد و درب‌ها وجود داشته و حس و ظاهر دکمه‌ها و صندلی‌ها مشابه مدل‌های آلمانی است. اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو ابعاد 7 اینچی دارد اما نسخه‌های فرست ادیشن صفحه‌نمایش 8 اینچی داشته که در روی داشبورد قرار گرفته است.

1820 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

ما پشت فرمان خودرویی نشستیم که پیشرانه 1.4 لیتری T-GDi جدید در بطن آن می‌تپید. احتمال می‌دهیم این نسخه پرفروش‌تر از دو مدل دیگر که دارای پیشرانه‌های دیزلی 1.6 لیتری هستند باشد. شما همچنین می‌توانید پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری 119 اسبی را که در مدل پایه بکار رفته خریداری کنید. خودروی حاضر در تست کمی گران‌تر از 20500 پوند بوده و بیش از 1500 پوند ارزان‌تر از فولکس گلف با پیشرانه ضعیف‌تر می‌باشد. کیا لیست قیمت و تریم های سید جدید را تأیید نکرده اما انتظار داریم سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پایه وجود داشته باشند و ویژگی‌های رانندگی خودکار و چراغ‌های LED نیز ارائه شوند. اگر سید از نظر تجهیزات فراتر از گلف ظاهر شود خیلی تعجب نخواهیم کرد.

1821 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

اما آیا این خودرو می‌تواند در جاده هم رقیب بسیار سرشناس خود را شکست دهد؟ پیشرانه جدید سید نرم و قوی بوده اما شاید مهم‌ترین موضوع درباره آن میزان کم ‌صدای تولیدی باشد. اولین باری که پیشرانه را روشن کنید تحت تأثیر نرمی و بی‌صدایی آن قرار خواهید گرفت. همچنین مصرف سوخت آن نیز کاملاً پذیرفتنی جلوه می‌کند. احتمالاً گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با بهای حدود 800 پوند در دسترس خواهد بود اما ما استفاده از گیربکس دستی با تعویض‌های لذت‌بخش آن را ترجیح می‌دهیم. شاید گیربکس اتوماتیک واکنش‌های کندی داشته باشد اما نسخه دستی استفاده خوب و لذت بخشی دارد.

1822 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

اما فکر نکنید که کیا در حال بازی کردن با واژه راحتی است. واژه درگیر کننده را به یاد دارید؟ این خودروساز کره‌ای از پلتفرم جدیدی استفاده کرده است. سواری خودرو قطعاً اسپورت است اما این موضوع با سفتی همراه شده و البته هرگز ناهنجاری نشان نمی‌دهد بنابراین بهتر است بررسی دقیق‌تری در آینده صورت گیرد تا بتوانیم نظر قطعی درباره راحتی سواری آن بدهیم. خودروی حاضر در تست از رینگ‌های زیبای 17 اینچی استفاده می‌کند و شاید نسخه‌های پایه‌تر از این نظر عملکرد بهتری داشته باشند.

1823 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

اگرچه فرمان خودرو حس مستقیم و فربه بودن را به راننده منتقل می‌کند اما بدنه در عبور از پیچ‌ها تخت باقی مانده ولی از این موضوع که چسبندگی بخش جلویی به اندازه انتظارات نیست ناامید شدیم. البته این یک هاچبک خانوادگی است و کابین باکیفیت آن فضای خوبی در عقب برای بزرگ‌سالان فراهم می‌کند. محفظه بار بزرگ‌تر آن نیز فضای 395 لیتری داشته و با خواباندن صندلی‌ها این فضا به 1291 لیتر می‌رسد که هر دو ظرفیت بیشتر از گلف می‌باشد.

1824 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

خوش‌شانسی بار سوم؟ کیا سید جدید هنوز هم نمی‌تواند در همه‌ی بخش‌ها با گلف فوق‌العاده برابری کند اما جایگزین شایسته‌ای برای آن بوده و احتمالاً ارزش بهتری هم خواهد داشت. ما کیفیت، نرمی و تجهیزات سید را دوست داشته و البته آن را انتخابی کاربردی نیز می‌دانیم؛ اما مطمئن شوید که می‌توانید با سواری کمی ناهنجار آن کنار بیایید.

1825 اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

قیمت و مشخصات کیا سورنتو فیس‌لیفت 2019

0 (0) کیا سورنتو 2019 فیس لیفت که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2017 معرفی شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما