احتمال ساخت کیا تلوراید

0
(0)

هم‌اکنون کاملاً مشخص است که کیا در حال کار بر روی توسعهٔ یک اس‌یووی بزرگ‌تر است که در جایگاهی بالاتر از مدل سورنتو قرار می‌گیرد و در اصل جایگزینی برای موهاوی محسوب می‌شود. این خبر برای اولین بار رسماً در اوایل سال 2016 اعلام شد یعنی زمانی که کیا کانسپت تلوراید را به‌عنوان پیش‌نمایشی از یک اس‌یووی بزرگ سه ردیفه در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی کرد. همچنین در اواخر ماه فوریه نسخهٔ تولیدی این خودرو با پوشش‌های استتاری زیاد در حال آزمایش دیده شد.

1288 1024x768 احتمال ساخت کیا تلوراید

حال اما اطلاعات بیشتری از تلوراید منتشر شده است به‌نحوی‌که کیا تأیید کرده است که این اس‌یووی سه ردیفه اشتراکاتی با سدان پرچم‌دار این شرکت یعنی مدل K900 خواهد داشت. این در حالی است که نسل دوم این سدان پرچم‌دار به‌تازگی در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. در این رابطه برنامه‌ریز محصولات کیا برای بازار ایالات‌متحده آقای «Orth Hedrick» در مصاحبه‌ای با Motor Authority گفته است که ساخت یک اس‌یووی بر اساس K900 چیزی طبیعی است و هم‌اکنون اجزای آن وجود دارد.

1289 1024x768 احتمال ساخت کیا تلوراید

هرچند وی به‌طور خاص نگفته است که تلوراید بر اساس پلت‌فرم دیفرانسیل عقب K900 ساخته می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد هدریک به تلوراید اشاره داشته و بعید به نظر می‌رسد که اس‌یووی دیگری را مدنظر داشته باشد. در همین حال، جنسیس نیز در حال کار بر روی ساخت یک اس‌یووی است اما برخلاف شاسی‌بلند جنسیس، پرچم‌دار بلندقامتان کیا خودروی ساده‌تری خواهد بود که به لوکسی جنسیس نیست. هدریک همچنین گفته است که اس‌یووی فول سایز آیندهٔ کیا نمای مشابهی با کانسپت تلوراید خواهد داشت.

1290 1024x768 احتمال ساخت کیا تلوراید

در همین حال، هیوندای نیز در حال توسعهٔ یک کراس‌اوور فول سایز جدید است که احتمالاً پالیسید نام دارد. این خودرو یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفه با ظرفیت حمل هفت نفر است که هم‌اکنون نمونه‌های در حال آزمایش آن دیده شده است و انتظار می‌رود سال آینده به بازار عرضه گردد. البته هیوندای پالیسید کراس‌اووری دیفرانسیل جلو خواهد بود درحالی‌که با توجه به اظهارات آقای اورث هدریک انتظار می‌رود کیا تلوراید یک اس‌یووی دیفرانسیل عقب باشد.

1291 1024x768 احتمال ساخت کیا تلوراید

از سوی دیگر، وقتی از هدریک پرسیده شد که چرا باوجوداینکه نسل قبلی K900 خودروی کاملاً ناموفقی در ایالات‌متحده بود کیا نسل دوم آن‌را معرفی کرده است، وی در پاسخ گفت ما می‌توانیم از پلت‌فرم این خودرو برای ساخت محصولات دیگر استفاده کنیم. انتظار می‌رود نسخهٔ تولیدی تلوراید برای اولین بار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده معرفی گردد درحالی‌که احتمالاً استایل جعبه‌ای شکل و کابین ساده‌ای خواهد داشت. همچنین ممکن است بازار این خودرو صرفاً به ایالات‌متحده محدود نشود چراکه بازار روسیه هم بازار بالقوه‌ای برای آن محسوب می‌شود. بااین‌حال انتظار نمی‌رود این ماشین در بازار اروپا عرضه گردد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی کیا K900 مدل 2019: امپراطوری از خاوران

0 (0) شاید بهتر باشد امروزه بر روی برند محصولات وسواس کمتری به خرج داده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا