نگاهی به وضعیت کیا سورنتو 2009 در بازار

3
(2)

این روزها با در دست داشتن حدودا 100 میلیون تومان پول نقد برای خرید یک خودروی شاسی‌بلند، انتخاب‌های نسبتا گسترده در بازار خودروهای دست‌دوم و البته گزینه‌های نه چندان وسوسه‌برانگیز عمدتا چینی پیش روی شما قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید یک خودروی با کیفیت، کم استهلاک و البته مطمئن را خریداری کنید، گرینه‌های نسبتا محدودی را پیش رو خواهید داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کیا سورنتو نسل اول به‌شمار می‌رود. علت این موضوع هم قابلت آفرود مناسب، ظاهر قابل قبول، خدمات پس از فروش مناسب و از همه مهم‌تر پیشرانه قدرتمند این خودرو بوده که سورنتو را به گزینه‌ای ایده‌آل در بازار کراس‌اوورهای کارکرده تبدیل کرده است. نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، زمان عرضه آن بوده که با توجه به تنوع کم بازار، توانست ظرف مدت کوتاهی جایگاه قابل قبولی را برای خود بدست آورد.

%name نگاهی به وضعیت کیا سورنتو 2009 در بازار

از همین رو درحال حاضر نیز باتوجه به اینکه دو نسل از تولید این خودرو می‌گذرد، بازهم متقاضی خود را در بازار داشته و به راحتی خرید و فروش می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت کیا سورنتو نسل اول که با مدل 2008 به بازار ایران راه پیدا کرد، با قیمتی حدود 87 تا 115 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که این قیمت بسته به میزان کارکرد، سلامت خودرو و سال ساخت آن بوده، گفتنی است آخرین سری از نسل اول این مدل در سال 2009 وارد بازار شد و پس از آن نسل جدید سورنتو با مدل 2010 توانست بازار را از آن خود کند.
اما نکته‌ای که در خصوص خرید کیا سورنتو نسل اول باید به ان توجه داشت، سلامت فنی خودرو بوده که با کمک گرفتن از متخصصین این زمینه می توان از صحت و سلامت خودرو مطمئن شد. همچنین به دلیل استهلاک کم این خودرو، هزینه نگهداری سورنتو چندان بالا نبوده و باتوجه به انجام دادن منظم سرویس‌های دوره‌ای، می‌توان سال‌های سال از آن با خیالی آسوده استفاده کرد. اما یکی از مشکلات رایج در خصوص این خودرو، ترنسفر کیس در سیستم انتقال نیرو بوده که خیلی سریع دچار نقص فنی می‌شود، از همین رو باید پیش از خرید مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد، همچنین کمک‌های عقب این خودرو نیز کمی ضعیف بوده که در صورت خرابی ممکن است هزینه چند میلیونی را روی دستان مالک‌اش بگذارد.

منبع: خودرو بانک

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

سورنتو پست وست

0 (0) کیا سورنتوی پس‌‌وست ادونچر، یکی از خودروهای مفهومی جالب این شرکت در نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا