مقایسه کیا پیکانتو با سئات mii

0
(0)

ما نسخه‌های اسپورت دو خودروی کوچک کیا پیکانتو و سئات Mii را رودرروی هم قرار داده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک برتر است.

این دو خودروی شهری کوچک تلاش دارند تا کاربرد مناسبی داشته باشند و به لطف ابعاد کوچک خود به مالک در شهرهای شلوغ و پرترافیک کمک کنند. همچنین بدنه‌ی 5 درب آن‌ها دسترسی آسان را به فضای کابین قابل‌احترام میسر می‌سازد. همچنین فضای صندوق برجسته‌ای نیز وجود دارد.

picanto vs mii   header مقایسه کیا پیکانتو با سئات mii

اما این دو خودرو شخصیت دیگری نیز دارند که با توجه به آن خودروسازان امیدوارند که بر جذابیت پیکانتو و Mii افزوده شود. کیا مدل پیکانتو اسپورت را به خط تولید خود اضافه کرده به این معنی که خریداران خودروهای کوچک ارزان‌قیمت مجبور نیستند به خاطر مفید بودن و هزینه‌های پایین استایل ظاهری را قربانی کنند. سئات نیز تریم FR Line را به مدل Mii خود اضافه کرده و بدون تحت تأثیر قرار گرفتن راندمان شاهد چهره‌ای اسپورت هستیم؛ اما کدام خودرو رانندگی لذت‌بخش‌تری دارد؟ کدام‌یک کاربردی بودن و بهای مناسب را بهتر از دیگری عرضه می‌کند؟

کیا پیکانتو

Kia Picanto 04 538x358 مقایسه کیا پیکانتو با سئات mii

نقاط قوت: تجهیزات زیاد، استایل داخلی و بیرونی هوشمندانه، کارایی برجسته
نقاط ضعف: فقدان تجربه‌ی رانندگی مناسب، سروصدای زیاد در سرعت بالا، بهای خرید لیزینگی بیشتر

پیکانتو بیشتر از سه‌گانه‌های فولکس‌واگن در بازار حضور دارد اما سال پیش فیس لیفتی روی آن انجام گرفته و باعث شده تا در برابر رقبای تازه‌وارد ظاهر و احساس تازه‌تری داشته باشد.

درحالی‌که مدل‌های ارزان‌تر در این محدوده مثل سئات کم‌ارزش به نظر می‌رسند اما کیا با افزودن جزئیاتی مسابقه‌ای باعث افزایش جذابیت پیکانتو شده است. رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی به همراه شیشه‌های دودی از ویژگی‌های این خودرو هستند. همچنین سپرهای گیراتر، رکاب‌های جانبی ضخیم‌تر و خروجی دوگانه‌ی اگزوز نیز به چشم می‌خورند. داخل کابین طراحی تیره‌ی معمول با چرم‌های مصنوعی آراسته شده و شاهد پدال‌های آلومینیومی و پلاستیک‌های مشکی هستیم. پیکانتو همچنین تجهیزات بیشتری دارد: درحالی‌که سئات نیز تجهیزات نسبتاً مناسبی دارد اما در برابر ارتباط USB، شیشه‌های برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع پیکانتو کم می‌آورد. همچنین صفحه‌نمایش 7 اینچی با سیستم اطلاعات سرگرمی دارای ناوبری به‌صورت استاندارد در کیا وجود دارد.

پیشرانه‌ی 1.25 لیتری 84 اسب بخاری پیکانتو تنها گزینه‌ی در دسترس است و در بحث قدرت از سئات پیشی می‌گیرد. به عنوان نتیجه پیکانتو در زمان 10.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما وقتی به پیشرانه فشار وارد کنید بسیار سریع‌تر از Mii احساس می‌شود. البته باید گفت حداکثر گشتاور کیا تا دور 4 هزار حاصل نمی‌شود و پیشرانه چندان آرام و ساکت نیست.

برخلاف Mii سیستم تعلیق اسپورت تر در کیا وجود ندارد. با این وجود سواری خودرو چندان مناسب نیست.

در خیابان‌های شهر پیکانتو خودرویی فرز و چابک است اما با افزایش سرعت تکان‌های قابل‌توجهی در بدنه دیده می‌شود. فرمان خودرو نیز فاقد احساس بوده و کمی کند است. به این موارد صدای باد و جاده را نیز اضافه کنید تا بفهمید که پیکانتو بیشتر مناسب شهر است. پیکانتو در چنین مواردی نشان می‌دهد که سن بیشتری نسبت به Mii دارد.

در روی کاغذ پیکانتو گران‌تر از رقیب خود است اما باید دو نکته را به خاطر داشت. اول اینکه کیا در حال حاضر تریم اسپورت حاضر در تست را با بهای اضافی 1 هزار پوندی ارائه می‌کند. دوم اینکه بهار سال آینده نسل جدید این خودرو عرضه خواهد شد بنابراین شاید نمایندگی‌ها بهای مدل فعلی را کاهش دهند.

اما کیا هنوز هم گارانتی 7 ساله را به همراه سرویس‌های سه‌ساله‌ی 299 پوندی ارائه می‌کند.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها

صفحه‌نمایش: صفحه لمسی 7 اینچی پیکانتو به‌صورت استاندارد دارای سیستم ناوبری بوده و عملکرد روانی دارد و همچنین از رادیوی DAB و دوربین عقب بهره می‌برد. استفاده از آن نسبت به سئات آسان‌تر است.
رنگ‌ها: صندلی‌های چندرنگ با سلیقه‌ی همه‌ی افراد همخوانی ندارد اگرچه که باعث سرزنده‌تر شدن کابین تیره این خودرو شده‌اند.
مواد بکار رفته: کیفیت داشبورد خوب است اما برخی پلاستیک‌های روی درب‌ها و بخش پایینی کنسول مرکزی احساس ارزان‌قیمتی دارند.

سئات Mii

SEAT Mii 03 538x358 مقایسه کیا پیکانتو با سئات mii

نقاط قوت: سواری مناسب حتی در تریم اسپورت FR Line، هیجان رانندگی، کابین نسبتاً جادار
نقاط قوت: پنجره‌های دستی عقب در مدل 5 درب، تجهیزات کم در مدل پایه‌ی SE

جزئیات فنی سئات Mii با فولکس‌واگن up! و اشکودا سیتی گو یکسان است اما سئات برند اسپورت تری در گروه فولکس‌واگن بوده و همیشه ظاهری تیزتر و احساس مسابقه‌ای‌تر داشته است. فولکس up! انتخابی گران‌بهاتر و سیتی گو انتخابی مقرون‌به‌صرفه تر است.

سئات Mii FR Line دارای رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، شیشه‌های تیره، گرافیک خارجی و سیستم تعلیق اسپورت است. از دیگر جزئیات متفاوت این خودرو می‌توان به پوشش متفاوت کلیدها، کف‌پوش‌ها و رکاب‌هایی با نشان FR اشاره کرد.

جدای از بازنگری‌های جزئی در سیستم تعلیق ما شاهد موارد بیشتری در زمینه‌ی آپشن ها و شخصی‌سازی نیستیم.

اگرچه که در تصاویر مدل 3 درب دیده می‌شود اما خودروی تست شده به منظور تناسب مقایسه با پیکانتو دارای فرم بدنه‌ی 5 درب بوده و با پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری 74 اسب بخاری بهای 11320 پوندی دارد. البته مبلغ 825 پوند را نیز باید بابت تریم FR پرداخت.

درحالی‌که کیا تنها یک پیشرانه را ارائه می‌کند اما سئات با پیشرانه‌ی 3 سیلندر 59 اسب بخاری نیز در دسترس است. هرچند در این تریم و با این فرم بدنه به خاطر پیشرانه‌ی کوچک‌تر تنها 165 پوند صرفه‌جویی مالی خواهید داشت.

مدل دیزلی سئات Mii وجود ندارد اما مشکلی نیست چراکه همین پیشرانه‌ی 1 لیتری نیز کارایی بالا و مصرف سوخت مناسبی دارد.

سئات در مدت 12.1 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که از رکورد رسمی اعلام شده سریع‌تر است اما 1.4 ثانیه از پیکانتو کندتر می‌باشد. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی کم‌حجم تنها 95 نیوتون متر گشتاور دارد و آن را هم در دور نسبتاً بالای 3 هزار تحویل می‌دهد. در این خودرو از گیربکس 5 سرعته ی دستی با تعویض‌های کوتاه استفاده شده است.

فرمان خودرو توازن وزن خوبی داشته و دقیق عمل می‌کند. گیربکس خودرو نیز یکی از دقیق‌ترین و روان‌ترین نمونه‌های بازار است.

در اکثر خودروهای شهری از صندلی‌های عقبی برای خرید استفاده می‌شود اما اگر نیاز داشته باشید که افراد را در این بخش سوار کنید باید گفت که افراد در Mii راحت‌تر از پیکانتو خواهند بود.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها

سیستم اطلاعات سرگرمی: سیستم مولتی‌مدیای این خودرو پشت سر کیا قرار می‌گیرد اگرچه که خریداران هم‌اکنون می‌توانند از تنظیمات بهبودیافته‌ی گوشی هوشمند سئات بهره ببرند.
گیربکس: عمل تعویض دنده نرم صورت می‌گیرد. به این موضوع کلاچ سبک را نیز اضافه کنید.
کیفیت مواد بکار رفته: غربیلک فرمان چرمی سئات احساس خوبی دارد اگرچه که پلاستیک‌های سخت باعث کمرنگ‌تر شدن این احساس می‌شوند.

قضاوت نهایی

%name مقایسه کیا پیکانتو با سئات mii

رتبه‌ی اول: سئات Mii
یک خودروی شهری خوب باید با زندگی شهری هماهنگ باشد و البته راحتی مناسبی را نیز در بزرگراه‌ها ارائه کند. Mii همین کار را انجام می‌دهد و ارزان‌تر از کیا است و نیازی به گفتن نیست که کاربرد بیشتری نیز دارد. اگرچه که سئات کندتر است اما هنوز هم مدلی هیجان‌انگیز برای رانندگی بوده و با این قیمت رفاه بالایی دارد.

رتبه‌ی دوم: کیا پیکانتو
سن بالای پیکانتو در برخی موارد عیان است اما این خودرو هنوز هم یک سوپرمینی شیک و خوش‌ساخت با تجهیزات زیاد است. کارایی خودرو نیز بالاست هرچند تجربه‌ی رانندگی برخی از رقبا را ندارد. آسایش این خودرو کمتر بوده و راندمان و فضای کمتری دارد اگرچه که گارانتی 7 ساله‌ی کیا باعث کاهش هزینه‌های مالکیت می‌شود.

Untitled مقایسه کیا پیکانتو با سئات mii

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

کیا موهاوی

3 (7) کیا برای اولین بار در سال 2008 در کرهٔ جنوبی اس‌یووی کاملاً جدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما