مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما

1
(1)

امروز به سراغ سدان‌های خانوادگی متوسط رفته‌ایم تا آن‌ها را هم به این رقابت‌های جذاب دعوت کنیم. خودروهایی که در این کلاس حضور دارند به شرح زیرند:

2017 honda accord vs 2017 Kia Optima AA o مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما

– شورلت مالیبو
– فورد فیوژن
– هوندا آکورد
– فولکس‌واگن پاسات
– هیوندای سوناتا
– هیوندای i40
– کیا اپتیما
– مزدا 6
– نیسان آلتیما
– اوپل اینسیگنیا
– پژو 508
– رنو تالیسمان
– اشکودا ساپرب
– سوبارو لگاسی
– تویوتا اونسیس
– تویوتا کمری

برای نخستین رقابت این گروه سدان‌هایی را روبروی هم قرار داده‌ایم که هر دو در کشورمان هم حضور دارند یعنی هوندا آکورد از ژاپن و کیا اپتیما از کرهٔ جنوبی.

هوندا آکورد

Honda Accord 2016 1024 22 مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما

هوندا آکورد یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین خودروهای این کلاس است که همواره با هم‌وطنش تویوتا کمری بر سر عنوان پرفروش‌ترین سدان بازار ایالات‌متحده در نبرد است. بااین‌حال آکورد همواره رتبهٔ نخست یا دوم این عنوان را در اختیار دارد. آکورد در حال حاضر در نسل نهم خود قرار دارد که در سال 2013 معرفی شده است. البته نسل کنونی این سدان پرطرفدار ژاپنی سال گذشته در میانهٔ چرخهٔ زندگی خود فیس‌لیفتی را تجربه کرده است و هم‌اکنون در دو نسخهٔ کوپه و سدان به بازار عرضه می‌شود. برای این ماشین دو موتور چهار سیلندر 2 لیتری و 2.4 لیتری به همراه یک واحد 3.5 لیتری V6 ارائه می‌شود که ما برای تطابق با رقیب کره‌ای موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را انتخاب کرده‌ایم که 185 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخ‌های جلو انتقال میابد.

کیا اپتیما

Kia Optima 2016 1600 39 مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما

کیا اپتیما نیز لااقل برای ما ایرانیان خودروی آشنایی است چراکه سه نسل آخر آن در کشورمان حضور داشته و خصوصاً در دو نسل آخر به فروش مناسبی هم دست پیدا کرده است؛ اما بااین‌حال اپتیما بسیار کم‌سابقه‌تر از رقیب کهنه‌کار ژاپنی است به‌گونه‌ای پیشینهٔ آن به سال 2000 بازمی‌گردد و هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد. این نسل اپتیما که از سال 2015 به بازار آمده است، در طراحی کاملاً دنباله‌روی طراحی موفق نسل قبلی است و به همین دلیل برخی آن‌را یک فیس‌لیفت تلقی می‌کنند. بااین‌حال کیا اپتیما برخلاف آکورد فقط با موتورهای چهار سیلندر از 1.6 لیتری توربو گرفته تا 2.4 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که همین نمونهٔ اخیر در رقابت ما شرکت کرده است. این موتور 185 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد که بسیار به آکورد نزدیک بوده و بنابراین رقابت کاملاً پایاپای و برابری را شاهد هستیم؛ اما نیروی موتور در اپتیما برخلاف رقیب ژاپنی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

مشخصات فنی

سشیس مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

کیا اسپورتیج فیس لیفت!

0 (0) چهارمین نسل از کیا اسپورتیج در پاییز سال 2015 معرفی شده بنابراین آماده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا