معرفی کراس اوور کیا e نیرو، خودرویی سبز برای قاره‌ای سبز!

0
(0)

درحالی‌که کراس اوور الکتریکی کیا در آمریکا به سادگی نیرو نامیده می‌شود اما این خودرو در قاره‌ی اروپا با نام و نشان e نیرو وارد بازار خواهد شد. گفته شده فروش این خودروی بدون آلایندگی از اواخر سال جاری کلید خواهد خورد. البته تنها تفاوت بین نیروی اروپایی و آمریکایی به نام آن محدود نمی‌شود. این خودروساز کره‌ای می‌گوید e نیرو با یک‌بار شارژ مسافتی 485 کیلومتری را طی خواهد کرد. این عملکرد به‌طور قابل‌توجهی بهتر از برد 380 کیلومتری مدل آمریکایی است. این دو خودرو از همان باتری لیتیم-پلیمری 64 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.

2043 1024x683 معرفی کراس اوور کیا e نیرو، خودرویی سبز برای قاره‌ای سبز!

تفاوت بین این عملکرد به روش تست آن‌ها مربوط می‌شود. محدوده‌ی حرکتی کیا e نیرو با استفاده از روش WLTP محاسبه شده درحالی‌که برد نیروی الکتریکی در آمریکا با روش‌های EPA اندازه‌گیری می‌شود. اما کیا e نیرو اوایل ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی خواهد شد. اگرچه برد این خودرو کاملاً قابل‌توجه است اما عملکرد آن در تست شهری WLTP حتی بهتر هم هست به گونه‌ای که با یک‌بار شارژ مسافت 615 کیلومتری را طی می‌کند و این عملکرد بهتر از اکثر خودروهای بنزینی می‌باشد.

2044 1024x768 معرفی کراس اوور کیا e نیرو، خودرویی سبز برای قاره‌ای سبز!

سریع‌ترین راه برای شارژ باتری این خودرو استفاده از شارژر سریع 100 کیلوواتی است که باعث می‌شود 80 درصد ظرفیت باتری در 54 دقیقه شارژ شود. البته این مشخصات مخصوص باتری 64 کیلووات ساعتی سفارشی هستند. e نیرو با باتری ارزان‌تر 39.2 کیلووات ساعتی نیز عرضه می‌شود که عملکرد آن‌هم بد نیست به گونه‌ای با یک‌بار شارژ در سیکل ترکیبی مسافت 312 کیلومتری را طی می‌کند. از نظر پرفورمنس، مدل‌های مجهز به باتری بزرگ‌تر قدرت 204 اسب بخاری و گشتاور 395 نیوتون متری دارند. این مدل‌ها در 7.8 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسند. اما مدل دارای باتری کوچک‌تر 39.2 کیلووات ساعتی خروجی 136 اسبی داشته و گشتاور آن نیز با برادر قوی‌تر مشابه است. این خودرو نیز شتاب قابل‌احترام 9.8 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این مدل‌ها نیز همانند برادران هیبریدی و پلاگین هیبریدی از نوع دیفرانسیل جلو هستند.

2045 1024x683 معرفی کراس اوور کیا e نیرو، خودرویی سبز برای قاره‌ای سبز!

نهایتاً باید گفت کیا e نیرو با چندین تکنولوژی به‌روز برای بهبود راندمان باتری و محدوده الکتریکی عرضه شده است. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به ترمز احیا شونده، کنترل هدایت CGC و کنترل انرژی پیش‌بینی شونده PEC اشاره کرد. دو سیستم آخری به سیستم ناوبری متصل بوده و زمانی که شرایط ذخیره انرژی فراهم باشد به راننده اطلاع می‌دهند. گارانتی 7 ساله/160 هزار کیلومتر کیا نیز به‌صورت استاندارد عرضه شده و مجموعه باتری و پیشرانه الکتریکی را نیز پوشش می‌دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

کیا اسپورتیج فیس لیفت!

0 (0) چهارمین نسل از کیا اسپورتیج در پاییز سال 2015 معرفی شده بنابراین آماده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا