معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

0
(0)

کیا نسل جدید هاچ‌بک کامپکت سید را پس از اولین نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. این نسل که نسل سوم سید محسوب می‌شود به لطف بهبود راحتی و ویژگی‌های ایمنی، باید موقعیت کیا را در بازار رقابتی اروپا تقویت کند. همانند نسل قبلی، این نسل از سید هم در فرانکفورت طراحی و توسعه یافته و در کارخانهٔ کیا در اسلواکی در کنار مدل‌های اسپرتیج و ونگا به تولید خواهد رسید. فعلاً نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در این خودرو معرفی شده است اما احتمالاً در نمایشگاه ژنو، هم‌زمان با اولین نمایش عمومی، نسخه‌های دیگر سید یعنی هاچ‌بک سه‌در و استیشن هم معرفی خواهند شد.

1064 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

نسل جدید سید کم‌ارتفاع‌تر و عریض‌تر از قبل به نظر می‌رسد درحالی‌که اوورهنگ عقب آن نیز کشیده‌تر شده است. امر موجب شده استایل کلی ماشین بالغ‌تر و اسپرت‌تر به نظر برسد. در نسل جدید همچنین لبه‌های منحنی قبل با خطوط صاف جایگزین شده و با جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر عریض‌تر، ورودی‌های هوای پایین‌تر و چراغ‌های روشنایی در روز LED استاندارد، تکمیل شده‌اند. در قسمت عقب هم چراغ‌های LED جدید، نما را بهبود داده و یک اسپویلر ظریف هم در لبهٔ سقف کار شده است.

1065 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

خریداران سید جدید می‌توانند از بین 12 رنگ مختلف و همین‌طور مجموعه‌ای از رینگ‌های گوناگون شامل 15 اینچی فولادی، 16 اینچی فولادی یا آلیاژی و 17 اینچی آلیاژی دورنگ یکی را انتخاب کنند. در داخل خودرو نیز متریال با کیفیت بالاتری از قبل بکار رفته درحالی‌که برای طراحی داشبورد نیز به تقلید از کابین محصولات اخیر کیا، طرح افقی کار شده است. سایر ویژگی‌های داخلی سید جدید نیز عبارت‌اند از نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شناور، تریم کرومی و کنسول وسط که به سمت راننده زاویه دارد. خریداران همچنین می‌توانند برای تودوزی نمونه‌های پارچه‌ای، چرم مصنوعی یا چرم واقعی را انتخاب کنند.

1066 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

برای نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نمونه‌های پنج اینچی، هفت اینچی و یا هشت اینچی قابل سفارش است. سید جدید به‌صورت استاندارد به یکپارچه‌سازی کامل تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث، چراغ‌های اتوماتیک و سیستم ورود بدون کلید مجهز شده است درحالی‌که سیستم صوتی پریمیوم JBL هم برای آن قابل سفارش است. در هنگام رانندگی، راننده می‌تواند از بین دو حالت مختلف معمولی و اسپرت یکی را انتخاب کند. حالت اول موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود و در آن فرمان آرام‌تر عمل می‌کند درحالی‌که در حالت دوم پاسخ فرمان و دریچهٔ سریع‌تر می‌شود.

1067 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

در نسل جدید سید امکاناتی رفاهی همچون شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، تهویه و گرم‌کن صندلی‌های جلو و گرم‌کن صندلی‌های عقب هم وجود دارد. علاوه بر این، کیا برای این هاچ‌بک کامپکت طیف گسترده‌ای از فناوری‌های ایمنی فعال را هم تدارک دیده به‌نحوی‌که سیستم‌های نوربالای خودکار، هشدار توجه راننده، کمک به حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو و جلوگیری از برخورد همگی به‌صورت استاندارد ارائه شده‌اند. در همین حال، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط که بخشی از تکنولوژی رانندگی خودکار سطح 2 است نیز برای اولین بار است که توسط کیا در اروپا برای سید ارائه شده است. دیگر تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ نسل جدید سید نیز شامل کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کمک پارک هوشمند و سیستم تشخیص عابر پیاده می‌شود.

1068 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

نسل جدید سید روی پلت‌فرم K2 جدید کیا ساخته شده و 20 میلی‌متر عریض‌تر و 23 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن بدون تغییر باقیمانده و برابر با 2.65 متر است. به‌منظور کمک به اسپرت به نظر رسیدن خودرو نیز اوورهنگ جلو 20 میلی‌متر کوتاه شده و به 880 میلی‌متر رسیده درحالی‌که اوورهنگ عقب با 20 میلی‌متر افزایش به 780 میلی‌متر رسیده است. همچنین ظرفیت صندوق بار ماشین نیز بیشتر شده و به 395 لیتر رسیده و در داخل هم فضای سر و شانهٔ سرنشینان افزایش پیدا کرده است.

1069 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

کیا برای سید جدید طیفی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل را در نظر گرفته است. لیست موتورهای بنزینی از نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ 1 لیتری توربو آغاز می‌شود که 120 اسب بخار قدرت دارد. موتور بنزینی بعدی هم یک واحد 1.4 لیتری توربو با 140 اسب بخار قدرت است. همچنین نسخهٔ کم‌قدرت‌تر همین موتور نیز قابل انتخاب است. در بخش موتورهای دیزلی هم یک نمونهٔ کاملاً جدید 1.6 لیتری ارائه شده که در دو سطح قدرت مختلف 115 اسب بخار و 136 اسب بخار قابل انتخاب است.

1070 معرفی نسل جدید کیا سید پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات کیا استینگر

0 (0) استینگر (Stinger)، سدان جدید دیفرانسیل عقب، چهار درب و اسپورت بَک کیا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا