معرفی نسل جدید کیا اسپرتیج برای بازار چین

0
(0)

کیا نسل جدید کراس‌اوور اسپرتیج را برای بازار چین معرفی کرده است؛ اما این خودروی کاملاً جدیدی نیست چراکه بر اساس پلت‌فرم نسل قبلی هیوندای IX35 ساخته شده است. این کراس‌اوور جدید جایگزین نسل قبلی اسپرتیج (نسل سوم) شده که همچنان در چین به تولید می‌رسد. نسل جدید اسپرتیج که نسخه تولیدی کانسپت کیا NP محسوب می‌شود، در چین با نام KX5 عرضه می‌شود و توسط جوینت ونچر کیا-دانگ‌فنگ به تولید می‌رسد؛ اما همان‌طور که گفته شد، این اسپرتیج جدید در اصل خودرویی کاملاً قدیمی با لباسی جدید است.

1084 معرفی نسل جدید کیا اسپرتیج برای بازار چین

نسل قبلی اسپرتیج در چین با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد. حال اما انتظار می‌رفت کیا برای نسل جدید اسپرتیج یک موتور کوچک‌تر توربوشارژ را ارائه کند ولی این‌طور نیست و سازنده کره‌ای این کراس‌اوور به‌اصطلاح جدید را با همان موتور ۲ لیتری قدیمی ارائه کرده است. رنج قیمتی اسپرتیج جدید نیز نسبت به قبل تغییری نداشته و با قیمتی بین 144,800 یوآن (22,800 دلار) تا 189,800 یوآن (29,900 دلار) به بازار عرضه خواهد شد.

1085 معرفی نسل جدید کیا اسپرتیج برای بازار چین

اما درحالی‌که کیا نسل جدید اسپرتیج را با پلت‌فرم و پیشرانهٔ قدیمی در چین عرضه خواهد کرد، خودروسازان چینی در این کلاس محصولات بسیار خوبی را با پلت‌فرم‌های جدید، پیشرانه‌های توربوشارژ جدید، نمایشگرهای لمسی بزرگ و طراحی‌های جسورانه تولید کرده‌اند؛ بنابراین کیا در بخش کراس‌اوورها موقعیت بدی در چین خواهد داشت و همین شرایط برای هیوندای هم وجود دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

0 (0) این کیا اسپورتیج 2018 است. شاید نتوان تغییرات زیادی را در ظاهر آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما