معرفی موتور پیشرفته جدید کیا

0
(0)

کیا به‌زودی در نمایشگاه ژنو از یک پیشرانه بسیار پیشرفته و جدید رونمایی خواهد کرد. این موتور سه سیلندر با حجم 1.0 لیتری خود و استفاده از توربوشارژر با عنوان T-GDI Kappa شناخته می‌شود.

این پیشرانه در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ کره توسعه یافته است. نیروی تولیدی این موتور 120 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور آن 172 نیوتن متر در دور موتور 1500 تا 4100 دور بر دقیقه می‌باشد.

اولین خودرویی که قرار است از این پیشرانه استفاده کند، کیا سید GT می‌باشد. ویژگی‌هایی چون توربوشارژر تک اسکرول که با دریچه برقی گازهای خروجی، جفت شده و باعث بهبود عملکرد و مهار جریان و فشار توربو می‌شود، باعث پاسخگویی فوری و بدون مکث توربو و افزایش گشتاور در دورهای پایین موتور و بهبود وضعیت مصرف سوخت در دورهای بالای موتور شده است. از دیگر ویژگی‌های این موتور، انژکتور با شش سوراخ مجزا حفر شده با لیزر در یک سشکل هرمی جدید است که باعث پخش بهتر مخلوط سوخت و هوا داخل سیلندر می‌شود. این انژکتور قادر به تزریق سوخت به صورت مستقیم در سیلندرها با فشار 200 بار می‌باشد.

kia 1 turbo 765x499 300x196 معرفی موتور پیشرفته جدید کیا

مدلی از این پیشرانه بدون تزریق مستقیم سوخت و با نام TCI در کیا پیکانتوی جدید به خدمت گرفته می‌شود که نیروی آن به 106 اسب بخار و گشتاور آن به 137 نیوتن متر (در دور موتور 1600 تا 3500) کاهش یافته است.

ورودی‌های هوا نیز مستقیم و صیقلی شده‌اند و باعث بهبود جریان هوا به سیلندر می‌شوند. اگزوز نیز به‌صورت یکپارچه و با ویژگی کاهش دمای گازهای خروجی و در نتیجه میزان آلایندگی کمتر طراحی شده است. یک ترموستات جدید با تقسیم دوگانه برای سیستم خنک کننده نیز اجازه می‌دهد تا بلوک موتور و سرسیلندر به طور مستقل از هم خنک شوند. دمای سرسیلندر تا 88 درجه سانتی‌گراد و دمای بلوک سیلندر برای بهره‌وری بیشتر و کاهش اصطکاک مکانیکی تا 105 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده‌اند.

به نظر می‌رسد که کیا قصد دارد در بخش فنی رقیبی برای موتور مشهور اکوبوست فورد و موتور PureTech سیتروئن ارائه نماید. کیا از این پیشرانه در خودروهای جدید خود در نمایشگاه ژنو، پرده‌برداری می‌کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

توقف فروش کیا استینگرهای زرد رنگ!

3 (2) شاید آپشن رنگ زرد سانست در کیا استینگر جذاب به نظر آید اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا