فراخوان بیش از نیم میلیونی کیا به خاطر کیسه هوا

0
(0)

کیا در حال فراخوان بیش از نیم میلیون دستگاه از محصولات خود در آمریکا است که دلیل آن یک مشکل الکتریکی اعلام شده است. این مشکل می‌تواند باعث غیرفعال شدن برخی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودروها شود. اگرچه تعداد خودروهای فراخوان شده زیاد به نظر می‌رسد اما نگرانی‌های موجود درباره این مشکل بسیار جدی هستند. همان‌گونه که اتوموتیونیوز گزارش می‌دهد، گام‌های اولیه درباره این فراخوان با بررسی‌های سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی یا همان NHTSA برداشته شده است.

1810 1024x718 فراخوان بیش از نیم میلیونی کیا به خاطر کیسه هوا

این سازمان دولتی می‌گوید مشکل مورد بحث باعث می‌شود کیسه‌های هوا و پیش کشنده‌های کمربند ایمنی در برخی محصولات ساخته شده توسط کیا و هیوندای عمل نکنند. این نقص تا به اینجا باعث فوت 4 نفر و زخمی شدن 6 نفر دیگر در 6 تصادف جاده‌ای جدی شده است. هیوندای در ماه فوریه و آوریل با فراخوان حدود 580 هزار دستگاه به این مشکل پاسخ داده است. هم‌اکنون هم کیا در حال فراخوان 507 هزار دستگاه خودروی دیگر به همان دلیل ذکر شده است. در مجموع حدود 1.1 میلیون دستگاه خودرو تنها در آمریکا فراخوان شده‌اند و هنوز تعداد خودروهای فراخوان شده در سایر بازارها اعلام نشده است.

1811 1024x576 فراخوان بیش از نیم میلیونی کیا به خاطر کیسه هوا

این عیب الکتریکی به خاطر قطع برقی که در موقع تصادف باعث فشار زیاد روی مدول کنترل می‌شود پدیدار شده است. به نظر می‌رسد مشکل مشابهی که در محصولات فیات-کراسلر باعث فراخوان 1.4 میلیون دستگاه از محصولات این شرکت در سال 2016 شده بود. اما فراخوان کیا شامل مدل‌های معین سراتو سدان و کوپ مدل 2010 تا 2013، اپتیمای مدل 2011 تا 2013 و اپتیما هیبرید مدل 2011 تا 2012 و همچنین سدونا می‌باشد. متأسفانه هنوز راه‌حلی برای رفع این مشکل پیدا نشده اما خودروساز امیدوار است تا پایان جولای کار فراخوان خودروها به نمایندگی‌ها را آغاز کند. این فراخوان تنها چند روز پس از اعلام فراخوان بیش از 100 هزار دستگاهی مینی ون سدونا به خاطر درب‌های کشویی خطرناک صورت گرفته است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مقایسه شاسی بلندها کیا سورنتو و مزدا CX-9

3 (2) بسیار کم پیش می‌آید که دو رقیب در یک سگمنت با فاصله‌ای بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا