شکایت از کیا و هیوندای به خاطر آتش‌سوزی پیشرانه

0
(0)

کیا و هیوندای با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند زیرا در چندین دادگاه مختلف از این دو برند کره‌ای شکایت شده است. این شکایت به خاطر ایجاد آتش‌سوزی‌هایی در پیشرانه‌های محصولات کیا و هیوندای و همین‌طور عدم انجام اقدامی توسط این دو شرکت برای برطرف کردن این مشکل مطرح شده است. طبق این شکایات، پیشرانه‌های خودروهای کیا و هیوندای نقصی کارخانه‌ای دارند که منجر به آتش‌سوزی خودبه‌خودی می‌شود. ظاهراً این آتش‌سوزی به دلیل عدم روان‌کاری مناسب است. این یک نقص در طراحی پیشرانه است که موجب محدود یا مسدود شدن جریان روغن به سمت قطعات متحرک موتور مثل شاتون‌ها و یاتاقان‌ها می‌شود.

عدم روان‌کاری مناسب موجب شکستن یا کوبیدن قطعات داخلی موتور می‌شود که نهایتاً شعله‌ور شدن پیشرانه را به دنبال دارد. موتور 2 لیتری توربوشارژ Theta II و 2.4 لیتری تنفس طبیعی، پیشرانه‌هایی هستند که این مشکل در آن‌ها گزارش شده است. در این دادخواست همچنین اشاره شده که تاکنون 350 شکایت در رابطه با خطر آتش‌سوزی موتورهای محصولات کیا و هیوندای به NHTSA ارسال شده است. خودروهایی که این مشکل خطرناک در آن‌ها وجود دارد شامل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و کیا اسپرتیج مدل‌های 2011 تا 2019، کیا سورنتو و کیا سول مدل‌های 2012 تا 2019 و هیوندای سانتافه مدل‌های 2013 تا 2019 می‌شود. همهٔ این خودروها به پیشرانه‌های مذکور مجهز هستند.

2344 1024x576 شکایت از کیا و هیوندای به خاطر آتش‌سوزی پیشرانه

همان‌طور که گفته شد، به خاطر این مشکل تاکنون شکایت‌های زیادی در محاکم قضایی مختلف مطرح شده است. برای نمونه، یکی از شکات از ایلینوی گفته است پیشرانهٔ هیوندای سانتافه مدل 2015 او در تاریخ 18 نوامبر 2018 هنگامی‌که در حال حرکت در بزرگراهی در جورجیا بوده آتش گرفته است. بعد از این حادثه، موتور خودرو موردبررسی قرار گرفت و مشخص شد که شاتون شکسته و به درون موتور ضربه زده و نهایتاً موجب آتش‌سوزی شده است. در همین حال، کنگرهٔ ایالات‌متحده از این مشکل مطلع شده و از واحد دولتی مربوطه درخواست کرده که کیا و هیوندای را احضار نماید تا به این اتهامات پاسخ دهند اما متأسفانه این خودروسازان کره‌ای

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مقایسه شاسی بلندها کیا سورنتو و مزدا CX-9

3 (2) بسیار کم پیش می‌آید که دو رقیب در یک سگمنت با فاصله‌ای بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا