تولید کیسه هوا برای سانروف پانورامیک!

0
(0)

درحالی‌که به سرعت تمام بهای یک دستگاه پراید 111 به‌سوی 30 میلیون تومان میل می‌کند، خودروسازان آن‌طرف آبی در تلاش هستند تا جایی که امکان دارد خودروها را ایمن‌تر بسازند و بدین منظور کیسه‌های هوای بیشتری را در کابین محصولات خود نصب می‌کنند. البته چیزی وجود دارد که قبل از این هرگز ندیده‌اید: سقف.

287 1024x576 تولید کیسه هوا برای سانروف پانورامیک!

تأمین کننده قطعات هیوندای موبیس در حال معرفی چیزی است که بنا به گفته خود اولین کیسه هوای طراحی شده برای سانروف های پانورامیک می‌باشد. هدف این کار پیشگیری از پرتاب سرنشینان به بیرون از خودرو در زمان چپ کردن می‌باشد. کیسه هوای جدید مشابه نمونه‌های جانبی قبلی استفاده شده در خودروهای زیادی است. این کیسه هوای جدید از پشت سانروف به‌سوی جلو باز شده و بخش شیشه‌ای را تنها در هشت‌دهم ثانیه پوشش می‌دهد.

288 تولید کیسه هوا برای سانروف پانورامیک!

البته این کمپانی می‌گوید توسعه چنین کیسه هوایی با چالش فنی متفاوتی مواجه بوده است. این کیسه هوا برای مثال باید در زمان باز یا بسته بودن سانروف عمل کند و باید قبلاً در بخش تنگی از سقف جای بگیرد. هیوندای موبیس می‌گوید 11 اختراع را برای این تکنولوژی ثبت کرده است. این کیسه هوا برای استفاده در شاسی بلندهای لوکس ساخته شده اما سازنده می‌گوید نظر مؤسسات زیاد مرتبط به ایمنی جاده‌ای و مقامات صنعتی در آمریکا را به خود جلب کرده است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که کانسومر ریپورتز می‌گوید از سال 1995 تاکنون 859 گزارش جراحت مربوط به خرد شدن خود به خودی سانروف‌های پانورامیک دریافت شده است. البته کیسه هوای هیوندای مولیس به این مشکل مربوط نیست. انتظار می‌رود بازار تکنولوژی‌های سانروف پانورامیک رشد کند زیرا کمپانی‌های بیشتری در حال نصب شیشه‌های بزرگ بر سقف محصولات جدید خود هستند. در حقیقت بنا به انتظارات هیوندای موبیس، فروش این سانروف ها در سال رشد 11 درصدی خواهد داشت بنابراین ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای کیسه هوای جدید وجود دارد.

289 1024x682 تولید کیسه هوا برای سانروف پانورامیک!

سانروف تنها مکان مناسب برای نصب کیسه‌های هوا نیست. پورشه قبلاً از کیسه هوای نصب شده در ستون A برای مدل‌های کانورتیبل پرده برداری کرده و فورد نیز میزهای تاشو با کیسه‌های هوا برای خودروهای خودران را معرفی کرده است. مرسدس بنز نیز کیسه هوای بیرونی برای محافظت از عابران پیاده را در نظر گرفته است. همان‌گونه که نام شرکت نشان می‌دهد، هیوندای موبیس به گروه خودروسازی هیوندای ارتباط دارد. این تأمین‌کننده قطعات بخشی از هیوندای بوده و در سال 1977 تأسیس شده است. هیوندای موبیس ادعا می‌کند در سال 2015 ششمین تأمین‌کننده بزرگ قطعات در دنیا بوده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

کیا نیرو پلاگین

0 (0) کیا برای نخستین بار کانسپتی بنام نیرو را در نمایشگاه فرانکفورت 2013 رونمایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا