بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

0
(0)

در زمانه‌ای که بسیاری از خودروسازان توسعه مدل‌های سدان خود را فدای انواع محصولات کراس‌اوور نموده‌اند، کیا دست به تولید برخی مدل‌های چهاردرب استثنایی نظیر: خودروی ریزنقش ریو، استینگر مهیج، k900 لوکس و اینک مدل جدید سراتو 2019 زده است. به نظر مدیران کمپانی کیا، آنها درصدد ارائه یک سدان مجهز با قیمتی بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های کراس‌اوور هستند که بتواند اقشار مختلف را حول خود جمع کند.

2057 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

اگرچه معمولا بسیاری از مدل‌های کوچکتر، خودرو اولی‌ها را به عنوان مشتریان اصلی خود در نظر می‌گیرند، اما کیا ادعا می‌کند که سراتوی جدید طیف گسترده‌ای از مشتریان را می‌تواند به سوی خود جلب کند. طبق ادعای ایشان، کیا سراتو 2019 سه شاخصه شیک بودن، تکنولوژیک بودن و کیفیت را درون خود گرد هم آورده است. سراتوی جدید در حدود ۳ اینچ طویل‌تر از نسخه قبلی است که در نتیجه کابین جادارتری را به سرنشینان خود هدیه می‌کند. حتی در نسخه پایه سراتو با بهای 18,585 دلار نیز می‌توان به امکانات استاندارد بسیاری دست یافت؛ ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، اپل کارپلی، اندرویداتو و تنظیمات دوگانه سامانه تهویه، جزو امکانات استاندارد کیا سراتو 2019 هستند.

2058 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

همچنین کلیه سراتوها از یک پیشرانه ۴ سیلندر دو لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور 179 نیوتن متر نیرو می‌گیرند. در نسخه پایه موسوم به FE، از یک گیربکس شش سرعته دستی برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بهره گرفته می‌شود و مابقی نسخه‌ها نیز برای اولین بار در بین محصولات کیا به گیربکس CVT مجهز شده‌اند. کابین کیا سراتو 2019 به کلیدها و دکمه‌هایی با اشکال ساده، صفحه نمایشگر ایستاده و تریم فلزی جذاب مزین شده است. کیفیت متریال کابین در سطح نسبتا بالایی قرار دارد و مواد نرم، در پنل درب‌های جلو و استراحتگاه بازویی مشاهده می‌شود.

2059 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

پلاستیک مشکی باکیفیت نیز داشبورد را فراگرفته و چرم مصنوعی موجود در بالای داشبورد از کیفیتی نزدیک به نمونه واقعی برخوردار است. مدل EX با بهای 22,885 دلار به صندلی‌های چرمی همراه با گرمکن و تهویه برای ردیف جلو، تنظیم ده حالته برقی صندلی راننده، استارت دکمه‌ای، مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر مجهز شده است. رنگ سفید صدفی برای خودروی مورد بررسی نیز در حدود ۲۹۵ دلار دیگر بیشتر هزینه در برداشته است. همچنین نسخه لانچ ادیشن به صورت محدود و تنها در پاییز امسال ارائه می‌شود که بهای آن برابر 26,095 دلار است. این نسخه به رینگ های خاکستری براق آلومینیومی، رنگ بدنه نارنجی آتشی، اسپویلر عقب، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص عابر پیاده و سامانه رهیاب تجهیز خواهد شد. تمام امکانات نسخه لانچ ادیشن به صورت آپشنال برای سایر مدل‌های EX در دسترس خواهد بود.

2060 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

میزان مصرف سوخت سراتو اتوماتیک در حدود 7.8 (شهر) و 5.9 لیتردر100کیلومتر(جاده) تخمین زده می‌شود.
مزایا: ظاهرشیک، کابین فراتر از انتظار، سواری نرم و راحت
معایب: قوای محرکه نه‌چندان پرتوان، پیشرانه ضعیف، ارایه جعبه دنده دستی تنها مختص مدل پایه

2061 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

در رانندگی پرشتاب گیربکس CVT با شبیه‌سازی برخی ضرایب دنده سعی دارد تا عملکردی مشابه یک گیربکس اتومات معمولی را به نمایش بگذارد و در عین حال تعویض دنده‌ها را نیز به نرمی و راحتی انجام دهد. این خودرو از سه حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و اسمارت برخوردار شده است که حالت اسپرت بیشتر نظر ما را به خود جلب می‌نماید. سواری سراتو در جاده‌های مرتفع و بادخیز، نرم و لذت بخش است. جتی در جاده های ناهموار نیز سواری مناسبی از سوی سراتو دریافت خواهید نمود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت سراتو 2019 معادل ۸.۱ ثانیه بوده و نتایج آزمون یک چهارم مایل آن نیز برابر با ۱۶.۴ ثانیه در سرعت 140 کیلومتربرساعت است.

2062 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

برخلاف ظاهر ورزشکارانه‌ی سراتو، دینامیک رانندگی آن چندان در این وادی قرار نمی‌گیرد. فرمان خودرو نرم است اما، خودرو چابکی استینگر را در عبور از پیچ‌ها ندارد. حرکات بدنه به خوبی کنترل می‌شوند اما در اسکیدپد، سراتو با محدودیت‌هایی حین عبور از مسیر منحنی شکل مواجه هست که می‌تواند ناشی از لاستیک‌های آن باشد. صندلی های جلو به خوبی بدن سرنشینان را ساپورت می‌کنند و خستگی را از تن آنان در در طول روز دور نگاه می‌دارند. موقعیت غربیلک فرمان مناسب است و دید به بیرون نیز در حد خوبی قرار دارد.

2063 بررسی کیا سراتو 2019 ؛ شیک و متواضع

در پایان، اگرچه کیا سراتو از شاخصه‌های اسپرت به اندازه استینگر برخوردار نیست اما یک خودروی جادار، راحت و مجهز با قیمتی بسیار مناسب است؛ این موارد، فاکتورهای بسیار جذاب برای تمامی گروه‌های سنی هستند که می‌توانند مشوق ایشان در خرید سراتو 2019 باشند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

کیا اسپورتیج فیس لیفت!

0 (0) چهارمین نسل از کیا اسپورتیج در پاییز سال 2015 معرفی شده بنابراین آماده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا