بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

1
(1)

کیا پس از عرضه سومین نسل اسپورتیج در 7 سال پیش پیشرفت بسیار چشمگیری در بهبود تصویر ذهنی خود نزد خریداران ایجاد کرده بود اما این اسپورتیج بود که باعث شد کیا طعم موفقیت را بچشد. شوروم ها و خیابان های ایران پیش از این از اسپورتیج پر شده‌اند. اگرچه اسپورتیج نمی‌تواند تاج بهترین خودروی کلاس خود را بر سر بگذارد اما استایل بکار رفته در سومین نسل این کراس اوور هنوز هم جلب‌توجه می‌کند.

1589 1024x663 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

و البته برگ برنده کیا اسپورتیج تنها طراحی آن نبوده بلکه گارانتی 7 ساله کیا نیز باعث آرامش خاطر خریداران شده است. موفقیت اسپورتیج تضمین شده و نمونه‌های کارکرده آن هنوز هم انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.

نسل‌های مختلف کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج نسل سوم (2010 تا 2016): یک شاسی‌بلند با طراحی تیز و البته ارزش و قابلیت اطمینان بالا. کیا اسپورتیج نسل دوم (2004 تا 2010): اگر به طراحی نسل دوم اهمیت کمتری بدهید، اسپورتیج کارکرده نمونه مناسبی خواهد بود.

تاریخچه کیا اسپورتیج نسل سوم

این خودرو در پایان سال 2010 با پیشرانه‌های بنزینی 1.6 یا 2 لیتری بنزینی و نمونه‌های 1.7 یا 2 لیتری دیزلی وارد نمایندگی‌های فروش شد. مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر طراحی دیفرانسیل جلو داشتند درحالی‌که نمونه‌های 2 لیتری به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک سفارشی هستند. اسپورتیج نسل سوم در ابتدا به سه سطح تریم عرضه می‌شدند اما تا جولای سال 2012 نسخه لوکس‌تر KX-4 نیز در دسترس خریداران بود.

1590 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

مدل فیس لیفت شده اسپورتیج در فوریه سال 2014 معرفی شد و از تجهیزات و آپشن های بیشتر به همراه برخی تغییرات در طراحی ظاهری بهره می‌برد. مدل سفارشی Axis که تنها به تعداد 1200 دستگاه تولید شده در جولای 2015 معرفی شد و با پیشرانه‌های 1.6 لیتری GDi یا 1.7 لیتری CRDi در دسترس بود. این خودرو در جایگاهی بین تریم های دو و سه قرار گرفت. شایان ذکر است نسل جدید (چهارمین نسل) اسپورتیج در سال 2016 معرفی شده است.

1591 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

در بازار نمونه‌های کارکرده زیاد و متنوعی برای خریداری وجود دارند. نسخه‌های چهار چرخ محرک اسپورتیج کمی پرمصرف هستند اما از نظر ظرفیت یدک کشی خوب بوده و مدل‌های مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری GDi برای سفرهای شهری و بین‌شهری مناسب بوده اما نسخه‌های 1.7 لیتری CRDi بهترین ترکیب از مصرف سوخت و پرفورمنس برای رانندگی روزمره را فراهم می‌کنند. تمامی مدل‌های این خودرو دارای طراحی 5 نفره بوده و از جمله تجهیزات استاندارد آن‌ها می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، بلوتوث و فرمان چندکاره اشاره کرد.

1592 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

تریم دوم این خودرو علاوه بر موارد یاد شده از حسگرهای پارک عقب، سقف شیشه‌ای و تریم چرمی سود برده درحالی‌که در تریم فول سوم شاهد پوشش چرمی کامل، صندلی‌های گرم شونده جلو و عقب، چراغ‌های جلوی زنون و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و رینگ‌های 18 اینچی هستیم. مدل KX-4 یاد شده از سیستم پارک خودکار سود برده و بجای پیشرانه 134 اسبی استاندارد دارای قلب تپنده 2 لیتری 181 اسب بخاری است.

1593 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

رقبای کیا اسپورتیج نسل سوم

بازار شاسی بلندهای کامپکت (جمع‌وجور) پر از گزینه‌های متنوع است. اگر اصلی‌ترین فاکتور شما برای خرید خودرو قیمت و ارزش است بهتر است به سمت فورد کوگا و هیوندای توسان حرکت کنید اما تویوتا راو 4، هوندا CR-V و نیسان قشقایی نیز جزو بهترین‌های کلاس می‌باشند.

1594 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

اگر بودجه اجازه می‌دهد بهتر است نگاهی به آئودی Q3 و Q5، ب ام و X3 و لندروور فری لندر بیندازید که لوکس ‌تر از کیا هستند اما فاکتور ارزش به دست آمده در برابر مبلغ پرداختی اسپورتیج وضعیت بهتری دارد. این لیست همچنین می‌تواند شامل مزدا CX-5، اشکودا یتی و فولکس‌واگن تیگوان هم باشد که همگی پیشرانه‌های کم‌مصرف و دینامیک رانندگی برجسته به همراه تجهیزات فراوانی را ارائه می‌کنند.

1595 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

در هنگام خرید کیا اسپورتیج کارکرده به چه نکاتی باید توجه کرد؟

صندلی‌ها

احتمال پارگی کناره‌های صندلی جلوی این خودرو وجود دارد زیرا از کناره‌ها به فریم صندلی سابیده می‌شوند.

روشن شدن

برخی از مالکان اسپورتیج های مجهز به پیشرانه 1.7 لیتری CRDi گفته‌اند خودرو روشن نشده است. یک فیلتر سوخت جدید می‌تواند این مشکل را حل کند اما شاید دلیل روشن نشدن خودرو کم بودن مایع خنک‌کننده پیشرانه باشد.

چراغ‌ها

چراغ‌های جلوی استاندارد اسپورتیج نسل سوم ضعیف هستند بنابراین بسیاری از مالکان این بخش را ارتقا می‌دهند. حتی چراغ‌های زنون اسپورتیج نیز خیلی خوب نیستند.

رینگ‌ها

اکثر اسپورتیج ها دارای رینگ‌هایی با خوردگی‌های کوچک هستند. البته شاید گارانتی خودرو بتواند این موضوع را پوشش دهد.

کابین

صندلی‌های راحت، فضای زیاد برای 5 نفره (هم از نظر فضای سر و هم از نظر فضای پا) و متریال باکیفیت باعث افزایش جذابیت کابین می‌شوند. اگرچه طراحی کابین اسپورتیج خیلی جذاب نیست اما داشبورد طراحی ‌تر و تمیزی داشته و محفظه بار نیز ابعاد مناسبی دارد. این بخش فضای 564 لیتری داشته که با تا شدن صندلی‌ها به 1353 لیتر افزایش می‌یابد.

هزینه‌های مالکیت

این خودرو در هر 32 هزار کیلومتر یا 12 ماه نیازمند سرویس کلی است. هر سرویس هزینه متفاوتی داشته اما از 59 تا 329 پوند متغیر است. پیشرانه‌های اسپورتیج بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده می‌کنند بنابراین از این نظر هزینه‌ای نخواهید داشت. روغن ترمز را باید هر 2 سال یک‌بار و مایع خنک‌کننده را نیز هر 195 هزار کیلومتر یک‌بار تعویض کنید. هزینه نگهداری سیستم تهویه مطبوع نیز در هر دو یا سه سال برابر با 79 پوند است.

1596 بررسی کامل کیا اسپورتیج کارکرده

قضاوت نهایی

ما همیشه طرفدار کیا اسپورتیج بوده‌ایم. این خودرو از هیچ نظر مالک را ناامید نمی‌کند. البته اسپورتیج می‌توانست هندلینگ تیزتر و پرفورمنس بهتری داشته باشد اما در کل خودروی خوبی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

سورنتو پست وست

0 (0) کیا سورنتوی پس‌‌وست ادونچر، یکی از خودروهای مفهومی جالب این شرکت در نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا