اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

0
(0)

کیا می‌گوید بازار شاسی بلندهای کلاس B تا سال 2020 رشد دو برابری خواهد داشت بدین ترتیب فروش این خودروها در اروپا می‌تواند به 2.2 میلیون دستگاه در سال برسد. کراس اوور جدید استونیک که بر پایه سوپرمینی ریو ساخته شده امید مقامات این شرکت برای کسب سهم مناسب از بازار بوده است. این خودرو به دیگران برادران خود یعنی نیروی هیبریدی، اسپورتیج میدسایز و سورنتوی بزرگ‌تر ملحق می‌شود.
اگر فکر کنید استونیک بیش از آنکه مدلی خاص باشد یک ریو کراس است خیلی بیراهه نرفته‌اید. چراغ‌های جلوی آن به همراه جلوپنجره دماغه ببر فرمی آشنا را به همراه داشته و مه شکن‌ها نیز همخوانی مناسبی با سپر دارند.

213 اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

البته از ستون A به‌طرف عقب با خودروی کاملاً متفاوتی طرف هستیم. این مدل دارای ریل‌های سقف تیز و ستون C با استایل تارگا مانندی هستیم درحالی‌که چراغ‌های عقب به‌صورت تمام LED بوده و فلاپ نقره‌ای پایین سپر نمایی اسپورت به این بخش بخشیده است. طراحی خودرو یک فاکتور اصلی برای خریداران این کلاس بوده و واضح است کیا تلاش داشته تا کوچک‌ترین کراس اوور خود از دیگر رقبا متمایز باشد.
جذابیت جوان‌پسند استونیک به کابین نیز سرایت کرده است. طراحی خودرو خیلی بی‌شباهت به ریو نیست اما عناصر رنگی روی داشبورد باعث شده جذابیت بیشتری داشته باشد. کیفیت کابین با بسیاری از رقبای این کلاس برابری کرده اما در مقایسه با هاچبک هایی چون فولکس‌واگن پولو یا فورد فیستا کم می‌آورد.

217 اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

در زمان عرضه شاهد دو نسخه از استونیک هستیم که یکی مدل پایه 2 و دیگری مدل فول‌تر First Edition می‌باشد. بهای مدل 1.4 لیتری پایه از 16295 پوند آغاز می‌شود اما این مدل سریع‌تر و کاراتر از مدل 1 لیتری‌ای است که کیا انتظار دارد محبوب‌تر شود. تمامی نسخه‌ها فعلاً با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شوند و علیرغم ارتفاع بیشتر از سطح زمین آپشن چهار چرخ محرک وجود ندارد. مدل فول تر از پیشرانه 1.6 لیتری دیزل با قدرت 108 اسب بخار استفاده می‌کند و ما برای اولین بار همین نسخه را بررسی کرده‌ایم. هنوز بهای این خودرو اعلام نشده است.

2014 اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

تمامی مدل‌ها تجهیزات فراوانی داشته و شخصی‌سازی کلید موفقیت یک خودرو محسوب می‌شود. مدل حاضر در تست دارای صفحه‌نمایش 7 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و رادیوی DAB و بلوتوث نیز دیده می‌شوند. از دیگر تجهیزات نیز می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، چراغ‌های روز روشن LED و حسگرهای پارک عقب اشاره کرد. لیست بلندبالایی از رنگ بدنه و سقف برای مدل‌های First Edition وجود دارد. حتی می‌توان رنگ آینه‌های جانبی را نیز از میان رنگ‌های سبز، قرمز یا نارنجی انتخاب کرد.
لیست تجهیزات ایمنی استونیک نیز کاملاً گیراست هرچند ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج خودرو از خط در لیست آپشن ها قرار دارند. کنترل پایداری الکترونیکی و دستیار حرکت در سربالایی به‌صورت استاندارد وجود داشته و مدیریت پایداری خودرو که شامل بردار گشتاوری، پایداری خط مستقیم و کنترل ترمز در پیچ می‌باشد استونیک را پربارتر کرده است.

2015 اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

استونیک کمی طویل‌تر از ریو است. ارتفاع خودرو 42 میلی‌متر افزایش داشته و باعث شده ارتفاع کلی این خودرو 70 میلی‌متر بلندتر باشد؛ اما فاصله بین محوری با ریو یکسان بوده و به عنوان نتیجه خیلی بزرگ به نظر نمی‌آید. موقعیت رانندگی پایین استونیک به ریو شبیه‌تر بوده و کابین آن در بخش عقب تنگ است بنابراین برای افراد قدبلند چندان مناسب نیست.
البته اورهنگ طولانی‌تر عقب باعث شده صندوق بزرگ‌تری ایجاد شود. درحالی‌که ریو ادعا می‌کند صندوق بار 325 لیتری دارد اما استونیک از صندوقی 352 لیتری سود می‌برد. با تا کردن صندلی‌ها اوضاع بهبود یافته و حجم کلی صندوق به 1155 لیتر می‌رسد. کابین خودرو نیز دارای فضاهای ذخیره‌ای بوده و محفظه روی درب‌ها ابعاد مناسبی دارند. البته پژو 2008 از هر نظر بزرگ‌تر است.

 

اکثر رقبا به علت افزایش ارتفاع خودرو در جاده جوی آرام ایجاد می‌کنند اما استونیک سفت‌تر بوده و در سطوح ناهموار خونسرد باقی می‌ماند. سواری خودرو قطعاً تیزتر از رنو کپچر بوده و تکان‌های کمتری در بدنه داشته و فرمان آن دقیق‌تر است. البته خریدارانی که به دنبال عملکردی نرم در سرعت‌گیرها و دست‌اندازها هستند بهتر است به دنبال گزینه دیگری باشند.
پیشرانه دیزلی استونیک با گشتاور بالای خود عملکرد خوبی داشته اما پیشرانه 1 لیتری توربوی جدید انتخاب بهتری است. این پیشرانه سریع‌تر دور گرفته و ماهیت پاسخگوی آن به این معنی است که هیجان بالاتری ایجاد می‌کند. پیشرانه دیزلی در سرعت‌های بالا کمی سر و صدا داشته اما به نظر می‌رسد صدای باد و جاده به کابین راه پیدا نمی‌کند.

2016 اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

هزینه‌های سواری مدل دیزلی قابل‌قبول است اما از ساختارشکنی فاصله زیادی دارد. کیا ادعا می‌کند این پیشرانه در هر صد کیلومتر مصرف 4.2 لیتری داشته درحالی‌که نیسان جوک کم‌مصرف‌تر بوده و مالیات کمتری نیز به مالک تحمیل می‌کند. مدل توربوی بنزینی برای خریداران شخصی انتخاب بهتری خواهد بود.
شما قادر خواهید بود استونیک جدید با اقساط ماهانه 225 پوندی در سه سال و سپرده سه‌ساله اجاره کنید. پژو با سپرده کمتری همین معامله را پیشنهاد می‌کند اما شما باید مبلغ بیشتری را برای 2008 با تجهیزات مشابه استونیک بپردازید. استونیک در گروه بیمه‌ای کم‌هزینه قرار گرفته بنابراین این موضوع به جذب خریداران جوان کمک خواهد کرد. برخلاف بسیاری از رقبا، کیا استونیک نتوانسته راه خود از ریو را جدا کند. موقعیت رانندگی پایین با این کلاس رانندگی غریب بوده و درحالی‌که سواری خودرو خوب است اما کابین تنگ فضای زیادی نسبت به ریو ندارد. مدل دیزلی حاضر در تست نیز نقاط ضعف خاص خود را دارد. پیشرانه 1 لیتری توربو انتخاب بهتری است. ما باید منتظر قیمت‌گذاری استونیک جدید باشیم اما تخمین‌های ما پیشنهاد می‌کند استونیک گران‌تر از ریو خواهد بود بنابراین شاید ما یک هاچبک دیگر را بجای آن بخریم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات کیا استینگر

0 (0) استینگر (Stinger)، سدان جدید دیفرانسیل عقب، چهار درب و اسپورت بَک کیا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا