اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

0
(0)

این کیا اسپورتیج 2018 است. شاید نتوان تغییرات زیادی را در ظاهر آن تشخیص داد اما سپر جلو با قطعات درخشان بیشتر و سپر عقب بازنگری شده با نوار چراغی که کاملاً به پهنا کشیده شده از جمله ویژگی‌های جدید این شاسی‌بلند هستند. همین تغییرات باعث شده‌اند که بازنگری‌های وسیع زیر بدنه خیلی دیده نشوند. اسپورتیج حدود 40 درصد از فروش کیا در بریتانیا را تشکیل داده است؛ بنابراین با توجه به اهمیت بسیار بالای این خودرو برای کره‌ای‌ها، به‌روزرسانی‌های جدی کیا برای رقابت بهتر با سئات آتکا و پژو 3008 جای تعجب زیادی ندارد.

1942 اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

اگرچه تغییرات ظاهری این خودرو محدود هستند اما مهم‌ترین اصلاحات زیر کاپوت به چشم می‌خورند. پیشرانه‌های به‌روز شده اسپورتیج باعث شده دو نسخه بنزینی تنفس طبیعی و توربوی 1.6 لیتری تزریق مستقیم به منظور پاس کردن جدیدترین قوانین آلایندگی تغییر یابند. پیشرانه 1.7 لیتری دیزلی قدیمی نیز جای خود را به نسخه پاک‌تر 1.6 لیتری دارد که همانند نمونه‌های بنزینی همان پرفورمنس مدل پیشین را نشان می‌دهد. شاید جالب‌ترین به‌روزرسانی این شاسی‌بلند همانی باشد که در تست هم حضور داشت: نسخه پرچم‌دار 2 لیتری دیزلی با سیستم 48 ولتی الکتریکی جدیدی که به نوعی باعث ایجاد حالت هیبریدی ملایم می‌شود. این مجموعه از یک باتری لیتیوم-یونی 0.44 کیلووات ساعتی تشکیل‌ شده که زیر کاپوت قرار داشته و همچنین یک استارتر-ژنراتور وجود دارد که کمک‌حال پیشرانه احتراق داخلی در زمان شتاب گیری‌ها می باشد.

1943 اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

کیا به‌صورت رسمی می‌گوید تکنولوژی هیبریدی بکار رفته در خودرو باعث افزایش قدرت یا گشتاور نشده اما حجم کاری پیشرانه در زمان شتاب‌گیری کاهش یافته است. به این ترتیب میزان آلایندگی اسپورتیج فیس لیفت هم در مقایسه با نسخه پیش از فیس لیفت غیرهیبریدی 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد. تفاوت اسپورتیج فیس لیفت با مدل قبلی در جاده خیلی مشهود نیست اما این بیشتر به چگونگی کار سیستم مربوط می‌شود. واضح‌ترین تغییر به سیستم استارت-استاپ مربوط است. کمک الکتریکی باعث می‌شود پیشرانه در سرعت 16 کیلومتر در ساعت و زمان ایستادن خاموش شود. استارت دوباره پیشرانه هم سریع‌تر از قبل صورت می‌گیرد.

1944 اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

تکنولوژی جدید کیا از نظر وزنی تأثیر زیادی نداشته بنابراین اسپورتیج همچون همیشه سواری تمیز و مرتبی دارد. این سیستم 48 ولتی در جدیدترین نسخه هیوندای توسان نیز بکار رفته و تنها با سیستم چهار چرخ محرک همراه می‌شود. این سیستم کشش و پایداری زیادی به ارمغان می‌آورد. شایان ذکر است اسپورتیج در رانندگی شهری سواری فوق‌العاده راحتی دارد و به نرمی دست‌اندازها را رد می‌کند. خود پیشرانه دیزلی شاید کمی پر سر و صداتر از پیشرانه 2 لیتری فولکس‌واگن باشد اما همانند نسخه قبلی نیازی به کار سخت ندارد زیرا هم‌اکنون کمکی الکتریکی داشته و صدای آن نیز خیلی کم به کابین راه می‌یابد.

1946 اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

همچون همیشه، کابین اسپورتیج فضای بسیار خوبی است. فیس لیفت این خودرو باعث شده مواردی همچون غربیلک فرمان جدید، صفحه‌نمایش متفاوت و کنترل‌های بازنگری شده سیستم تهویه به کابین اضافه شوند. شاید کابین این خودرو هیجان آنی پژو 3008 را نداشته باشد اما قطعاً نیسان قشقایی را پشت سر می‌گذارد. سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز شده‌ی اسپورتیج هم هر دو رقیب یاد شده را پشت سر می‌گذارد. صفحه‌نمایش 8 اینچی مدل‌های فول همان طراحی منطقی قبل را داشته اما خود صفحه‌نمایش تصاویر تیزتری ارائه کرده و پاسخ‌های سریع‌تری دارد. این سیستم در بین برندهای رده میانی یکی از بهترین‌ها می باشد. مدل‌های پایه از پیشرانه 7 اینچی استفاده می‌کنند و سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود دارند.

1947 اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

در بخش عقب کابین همان صندلی‌های جادار قبلی دیده می‌شوند. سیستم هیبریدی نیز تأثیری منفی روی فضای محفظه بار نگذاشته است. تنها مورد منفی این خودرو باتری‌هایی هستند که باعث شده‌اند کیت تعمیر پنچری بجای لاستیک زاپاس در خودرو بکار رود. از نظر مالکیت، کیا گارانتی بسیار درخور 7 ساله/160 هزار کیلومتر را ارائه می‌کند که البته نیازی هم به آن نیست زیرا اسپورتیج در نظرسنجی درایور پاور اتو اکسپرس رتبه بالایی را کسب کرده است. مدل هیبریدی گران‌ترین نسخه اسپورتیج بوده ولی از طرف دیگر قوی‌ترین و کم‌مصرف‌ترین نسخه محسوب شده و پرفورمنس مشابه با نسخه 1.6 لیتری توربوی بنزینی ارائه می‌کند.

1948 اولین تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج فیس‌لیفت 2018

کیا اسپورتیج از زمان عرضه چهارمین نسل خود که در سال 2015 عرضه شد همواره در رده‌های بالای کلاس شاسی بلندهای خانوادگی حضور داشته و جدیدترین به‌روزرسانی‌های معرفی شده هم جایگاه آن را تحکیم کرده‌اند. پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی این خودرو همچنان بهترین گزینه‌ها برای اکثر خریداران هستند اما آن‌هایی که به دنبال قوای محرکه نرم، آرام و خوب هستند نباید نسخه هیبریدی جدید را فراموش کنند. این نسخه ارزان‌تر از پسرعموی خود در کیا بوده و گارانتی بهتری هم دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

قیمت و مشخصات کیا سورنتو فیس‌لیفت 2019

0 (0) کیا سورنتو 2019 فیس لیفت که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2017 معرفی شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما