استونیک کراس اوور کوچک آینده کیا

0
(0)

کیا با معرفی مدل فوق‌العادهٔ استینگر سال 2017 را بسیار قدرتمند آغاز کرد اما روند روبه‌جلوی این شرکت کره‌ای در همین‌جا متوقف نمی‌شود چراکه کیا چند وقتی است که در فکر ساخت رقیبی برای نیسان جوک است در بازار اروپا است و به نظر می‌رسد اولین گام به سمت این هدف را برداشته است زیرا سازندهٔ کره‌ای نام استونیک (Stonic) را برای کراس‌اوور ساب‌کامپکت آیندهٔ خود انتخاب کرده است. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در آینده در بازارهای غربی عرضه خواهد شد.

Kia KX3 2 استونیک کراس اوور کوچک آینده کیا

البته انتظار نمی‌رود که بتوانیم استونیک را در نمایشگاه ژنو امسال ببینیم چراکه کیا قصد دارد در این نمایشگاه نسخهٔ دیزلی سدان استینگر و نسل جدید هاچ‌بک کوچک پیکانتو را معرفی کند. بااین‌حال شایعاتی نشان می‌دهند که کیا از این کراس‌اوور سگمنت B خود در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد تا خودروهایی چون رنو کپچر، اوپل موکا، پژو 2008، مزدا CX-3 و… را به چالش بکشد.

Kia KX3 3 استونیک کراس اوور کوچک آینده کیا

البته استونیک نخستین کراس‌اوور ساب‌کامپکت کیا نخواهد بود چراکه این شرکت در حال حاضر کراس‌اوور کوچکی بنام KX3 را برای برخی بازارها مانند چین تولید می‌کند اما بسیار بعید است که کیا آن‌را در بازار اروپا هم عرضه کند. از سوی دیگر، هنوز هیچ اطلاعاتی از طراحی استونیک وجود ندارد اما بااین‌وجود در حال حاضر میدانیم که طراحی استونیک اشتراکاتی با کانسپت Provo که در سال 2013 معرفی شد خواهد داشت و همچنین گفته می‌شود که این کراس‌اوور جدید بر روی همان پلت‌فرم مدل KX3 ساخته خواهد شد.

2013 kia provo concept2 استونیک کراس اوور کوچک آینده کیا

همچنین هیوندای نیز در حال کار بر روی ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر از IX35 است و این خودرو با کیا استونیک بر روی یک پلت‌فرم ساخته خواهند شد. کراس‌اوور کوچک آیندهٔ هیوندای و همتای کیای آن به‌احتمال‌زیاد تا پیش از پایان سال جاری برای فروش راهی بازار خواهند شد. هردوی این خودروها در بازارهای اروپا، ایالات‌متحده و دیگر کشورها عرضه خواهند شد.

2013 kia provo concept3 استونیک کراس اوور کوچک آینده کیا

هنوز خیلی زود است که در مورد محل تولید استونیک صحبت کنیم اما به‌احتمال‌زیاد این کراس‌اوور کوچک در کرهٔ جنوبی و در کنار KX3 تولید خواهد شد. همچنین این احتمال هم وجود دارد که تولید استونیک در کارخانه‌های اسلواکی و مکزیک کیا صورت گیرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مقایسه شاسی بلندها کیا سورنتو و مزدا CX-9

3 (2) بسیار کم پیش می‌آید که دو رقیب در یک سگمنت با فاصله‌ای بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا